Mohlo by vás tiež zaujímať:
Kedysi najväčšia pekáreň v Európe
Pred sto rokmi odtiaľto odchádzali a prichádzali konské povozy, aby Viedenčania mali čerstvý chlieb. Pekáreň Ankerbrot AG bola vo svojom období najväčšou v Európe. Túto zašlú slávu pripomínajú staré tehlové fasády budov, ktorých história sa datuje až do 90. rokov 19. storočia. „Mohli sme túto nádheru nechať napospas neistému osudu?“ pýta sa s úsmevom obchodný riaditeľ spoločnosti Loft City GmbH & Co KG Ing. Walter Asmus, ktorý nás sprevádzal po výpravnom objekte bývalej pekárne. „Mnohé časti historického objektu už boli nevyužívané, a tak sme sa ich spolu s partnerom v spoločnosti Dr. Antonom Wallnerom rozhodli zachrániť pred zbúraním.“
Zachovaná tehla a história
Walter Asmus mal už s podobným projektom skúsenosť – predtým zachránil niekdajšiu továreň na výrobu čokolády a cukroviniek firmy Stollwerck na ulici Gaudenzdorfer Gürtel vo viedenskej štvrti Meidling. V súčasnosti vďaka jeho iniciatíve vzniká nové tvorivé centrum s obytnou a pracovnou plochou pre umelcov, majiteľov galérií a milovníkov umenia. „Pri modernizácii tohto podkrovného mesta kladú projektanti veľký dôraz na zachovanie historickej architektúry a rozširujú celok o moderné konštrukcie,“ zdôrazňuje Walter Asmus. Aj to bol dôvod prečo sa rozhodli ponechať pôvodnú tehlovú fasádu.
* článok pokračuje pod formulárom *
V bezprostrednej blízkosti výrobných priestorov pekárenskej firmy Ankerbrot AG, na ploche asi 17 000 m² z celkovej rozlohy 68 000 m², ktorá patrí továrni Ankerbot, vznikajú v 12 objektoch vďaka novej infraštruktúre (výťahy, schodiská a garáže) multifunkčné haly, ateliéry, showroomy, kancelárie, lofty a gastronomické prevádzky. Stavby, rekonštruované na tieto účely, sú sústredené okolo dvoch nádvorí pôvodného areálu, ktoré po zbúraní dodatočne pristavených častí budov získali svoj pôvodný vzhľad. Zachovali sa pritom nielen pamiatkovo chránené objekty, ale aj tie, ktoré tento štatút nemali, a boli čiastočne zrekonštruované do svojej pôvodnej podoby.
„Náš projekt by mal predovšetkým osloviť tzv. creative industries – odvetvia, v ktorých sa využívajú znalosti a tvorivosť,“ približuje Walter Asmus. „Táto stratégia sa doteraz výborne osvedčila. Celý projekt sa musí zaobísť bez subvencií, takže loftové priestory sa predávajú výlučne ako hrubá stavba a neprenajímajú sa. Vlastníci tak majú možnosť upraviť si priestory podľa vlastných potrieb a želaní.“
Celá galéria:
Mohlo by vás tiež zaujímať: