Trvalo asi pol roka, kým známy spevák zmenil celkom bežný byt v novostavbe na bývanie podľa svojich predstáv. Nevyužil pritom služby architektov ani dizajnérov, interiér si navrhol sám: „Viem presne, čo chcem. Problém bol len zohnať všetky materiály, zariadenie a doplnky.“
Romantický industriál
Jeho cieľom bol vzhľad starej fabriky s trochou romantiky a nostalgie. „Vždy som túžil mať loftový byt, ale skutočný loft má svoje nevýhody,“ hovorí. „Nedá sa v ňom napríklad dosiahnuť súkromie, aj vysoké stropy sú dôvodom istého diskomfortu – teplo stúpa hore, takže pri zemi je zima a na poschodí zasa veľmi teplo.“ Inšpiroval sa teda aspoň štýlom loftového bývania, jeho typickými materiálmi a farebnosťou. „Za základ som si zvolil dve tlmené farby: svetlohnedú (drevo, omietky) a tmavohnedú (hrdzavé podlahy, linka, skrine). Pretože čím divokejšie farby si vyberiete, tým skôr vás omrzia,“ vysvetľuje. Dôležitý kontrast s pokojným základom vytvára tmavá tyrkysová, typická farba továrenských strojov. „Keď ju správne „zašpiníte“, tak musíte úplne cítiť vôňu motorového oleja,“ zamyslí sa rodený Prešovčan. Jeho byt však pôsobí nielen továrensky, ale aj romanticky. „Ja romantiku zbožňujem a podľa mňa k hrdzavým predmetom tak nejako patrí. Hrdza vždy vyvoláva nostalgiu zašlých čias a potom to celé spolu pôsobí akosi nežne… a slobodne.“
* článok pokračuje pod formulárom *
Peter Nagy: „Art Nest, teda ‚umelecké hniezdo‛ som si vymyslel, aby som vo svojom príbytku poprel klasický formát bývania. Výsledok je akýsi ateliér, kde sa dá fotiť, skladať piesne a robiť všetko pekné …a slobodné.“
Iba prachy nestačia
Hudobník, textár, spevák, fotograf… a šikovný remeselník mohol by si k výpočtu svojich zručností pridať Peter Nagy. Mnoho vecí vo svojom byte totiž nielen vymyslel, ale aj sám zrealizoval. Napríklad originálne štrukturálne omietky sú výsledkom jeho niekoľkodňovej trpezlivej práce: „Ručne som namaľoval každých pár metrov trochu inak – na mojich umeleckých fotkách totiž potrebujem pozadie s určitou plasticitou. Pracoval som aj podľa omietok, ktoré som nafotil na starých budovách v Paríži a Amsterdame. Štrukturálne omietky majú niekoľko vrstiev, miestami som použil až šesť rôznych odtieňov – od bielej cez sivú a okrovú až po tmavohnedú,“ prezrádza. „Niektoré veci musíte robiť pomaly a s vášňou. Iba prachy na to nestačia. Myslím, že nikto iný okrem mňa by nemal tie nervy…“ Petrove fotografie ale na stenách jeho bytu nenájdete: „Svoju muziku doma nepočúvam ani sa nepozerám na svoje fotky. Je to tak lepšie. Musím mať odstup.“
Celá galéria
Peter Nagy: „Improvizáciou podľa mňa vzniká dojem nezáväznosti – byt mal pôsobiť umelecky, nezáväzne, a pritom útulne. Človek by sa tu mal cítiť uvoľnene, tak, že sa nemusí vyzúvať, môže si sadnúť napríklad aj na zem a pokecať si o čomkoľvek…“